Hoofdstuk 1:

Doelstellingen bepalen

Begin met het eind. Wat is het doel van je Google Ads-campagne? Wat wil je ermee bereiken? Ik hoop dat je op dit punt zegt: ‘Omzet’. Heb ik gelijk?

  • Jouw marges in kaart brengen
  • Waardebepaling offerte aanvraag
  • Minimale ROAS berekenen
  • Maximale CPA Berekenen
  • Break- even point berekenen

Hoofdstuk 2:

Meten is weten

Waarom en hoe stel ik alle benodigde metingen in, in de Google accounts en website? Waar genereer ik trackingcodes? Hoe koppel ik Analytics aan Ads? Hoe genereer ik E-commerce data?

  • Accounts aanmaken en koppelen
  • Trackingcodes plaatsen
  • E commerce data instellen
  • Harde en zachte conversies instellen

Hoofdstuk 3:

Marktonderzoek en strategiebepaling

Google geeft je een uitgebreide set met tools waarmee je markt inschattingen kunt doen. Zijn de doelen die je bepaald hebt haalbaar? Welke strategie gaan we hanteren?

  • Google zoekvolume achterhalen
  • Omzetpotentie Berekenen
  • SMART maken doelen
  • Strategie bepalen

Hoofdstuk 4:

Campagne opzet

Hoe zet ik de verschillende campagnes, campagne typen, advertenties, etc. op?

  • Shopping campagnes opzetten
  • Tekstadvertenties opzetten
  • DSA campagnes opzetten

Hoofdstuk 5:

Analyseren en optimaliseren

Hoe zijn de huidige prestaties? Hoe optimaliseer ik met als doel om te bezuinigen, uit te breiden of op te schalen?

  • Prestaties analyseren
  • Optimalisatie strategieën
  • Optimalisatie handelingen
  • Hoe bijsturen met oog op doelstellingen?

Hoofdstuk 6:

Machine learning

Google weet heel veel over de zoekmachine gebruikers. Hoe zet ik deze kennis in?

  • Wat is slim bieden?
  • Hoe kan ik slim bieden?
  • Smart shopping
  • Slimme bidstrategieën