Hoofdstuk 1: Doelstellingen Formuleren Google Ads

Laten we beginnen met het einde. Wat zijn je algemene bedrijfsdoelstellingen van dit jaar? En komend jaar? Wie is je doelgroep? Welke kanalen ga je inzetten en welke rol gaat Google Ads spelen binnen deze totaal strategie?

Doelgroep bepaling, customer journey en ROI

We gaan op zoek naar je doelgroep en kruipen in de gedachten van je potentiële klant. Welke fases van de customer journey zijn er en in welke fases ga je Google Ads budget inzetten? We gaan resultaat gericht denken en proberen dit altijd in een ROI te vertalen. Hoeveel € ga ik inzetten en hoe groot is de kans dat ik voor iedere €1 minimaal €5 of €6 terug krijg.

Het advertentiekanaal van Google is uitermate geschikt als omzetmachine. Het woord omzet moet echter wel verder gedefinieerd worden. Allereerst gaan we ons afvragen wat het break even punt is voor een verkochte dienst of product. Op deze manier kunnen we terugrekenen hoeveel een order of offerte aanvraag maximaal mag kosten.

Webshop strategie

Hoeveel omzet wil je uit de Google Ads campagnes halen? Hoe zit je met je marges? Hoeveel moet iedere €1 die je in Google Ads steekt exact ophalen? Oftewel, wat is je ROAS (Return on Ad Spend)?

Leadgeneratie strategie

Hoeveel omzet wil je uit de Google Ads campagnes halen? Wat is de gemiddelde opbrengst van een verkochte dienst? Hoe zit je met je marges? Hoe is je slagingspercentage van offerte aanvraag naar akkoord? Wat is een nieuwe offerte aanvraag maximaal waard? Oftewel, wat is je CPA (Cost per Acquisition)?

Start niet eerder met adverteren via Google, dan dat bovenstaande doelen duidelijk zijn bepaald.

lesstof Hoofdstuk 1:

  • Wat willen we concreet bereiken met de Google Ads campagnes?
  • Hoe definiëren we succes?
  • Hoeveel budget is er nodig om deze doelen te behalen?
  • Wat is het break- even punt?
  • Wanneer willen we het break- even punt en de doelstellingen behalen?
  • Wat mag een offerte aanvraag maximaal kosten?
  • Wat mag een order maximaal kosten?
  • ROAS Berekenen
  • CPA Berekenen

Extra:

  • De funnel: In welke fase van de funnel ga je adverteren? See- think- do- care theorie
  • Hoe werkt de Google Ads veiling? Hoge posities voor lage klik prijzen
  • Wat wil Google? Relevantie

Cursus Bestellen

Wil jij je Google Ads kennis opkrikken en een omzetmachine creëren? Schrijf je in voor de online SEA Masterclasses en treed toe tot de enige Nederlandse Google Ads community.

Doelgroep: Ondernemers, marketing managers en studenten

Duur: 50-delige videocursus met meer dan 1000 uur aan videomateriaal

Investering: € 449,-

SEA Masterclass lesmateriaal

Ben je geïnteresseerd in de videocursus, maar vraag je je af welke onderwerpen er behandeld gaan worden? Ontvang vrijblijvend je lesmateriaal.

Waarom SEA Masterclass?

  • Resultaatgerichte videocursus
  • Breng de theorie zelf in de praktijk
  • Stap voor stap van A - Z
  • Eenmalig €449,-
  • Enige SEA Masterclass in NL en BE
  • 50-delige videocursus
  • Eigen SEA coach
  • Bepaal je eigen tempo
  • Voor webshops & dienstverlening