Machine Learning Google Ads

Google Ads heeft een van de meest geavanceerde biedingen op basis van machine learning. Dit betekent dat elke adverteerder, hoe klein ook, de kans heeft om deze echt geavanceerde technologie te gebruiken om advertenties weer te geven.

Wat is slim bieden in Google Ads?

Google weet ontzettend veel over alle Google gebruikers. Per gebruiker weet Google waar interesses liggen, hoe het online bestedingspatroon is en veel meer. Slim bieden houdt rekening met alle factoren om uiteindelijk de meest relevante advertentie op het meest relevante moment aan de meest relevante gebruiker te tonen.

Hoe werkt slim bieden in Google Ads?

Slim bieden bepaalt het juiste moment en de juiste gebruiker op basis van de geschiedenis van de conversies in het Ads account. Hoe meer conversies je in het account hebt, hoe sneller het algoritme kan leren. In Hoofdstuk 6 praten we je uitgebreid bij over de mogelijkheden en laten we zien hoe we slim kunnen adverteren!

Smart shopping is een manier van slim bieden en wordt door Google als volgt gedefinieerd: ‘Slimme Shopping-campagnes bevatten Shopping-productadvertenties, Local Inventory-advertenties en display-advertenties (inclusief dynamische remarketing en dynamische prospectie), die in aanmerking komen voor weergave in het zoeknetwerk van Google, het Display Netwerk, YouTube en Gmail. Het automatisch maken en plaatsen van advertenties betekent dat uw advertenties worden weergegeven in de advertentieruimten waar ze relevant zijn en dat uw biedingen worden ingesteld om uw conversiewaarde te maximaliseren. “

Bij machine learning en smart bidding draait het er uiteindelijk om dat de beschikbare technologie en data ingezet wordt om de meest relevante advertentie, op het juiste moment, op de juiste plaats, aan de juiste persoon wordt getoond. Relevantie blijft key.

Overig lesstof Hoofdstuk 6:

  • Wat is slim bieden?
  • Hoe werkt slim bieden?
  • Wat weet Google allemaal?
  • Responsive Ads
  • Slimme bidstrategieën
  • DSA
  • Smart Shopping
  • Doelgroepen en interesses

Cursus Bestellen

Wil jij je Google Ads kennis opkrikken en een omzetmachine creëren? Schrijf je in voor de online SEA Masterclasses en treed toe tot de enige Nederlandse Google Ads community.

Doelgroep: Ondernemers, marketing managers en studenten

Duur: 50-delige videocursus met meer dan 1000 uur aan videomateriaal

Investering: € 449,-

SEA Masterclass lesmateriaal

Ben je geïnteresseerd in de videocursus, maar vraag je je af welke onderwerpen er behandeld gaan worden? Ontvang vrijblijvend je lesmateriaal.

Waarom SEA Masterclass?

  • Resultaatgerichte videocursus
  • Breng de theorie zelf in de praktijk
  • Stap voor stap van A - Z
  • Eenmalig €449,-
  • Enige SEA Masterclass in NL en BE
  • 50-delige videocursus
  • Eigen SEA coach
  • Bepaal je eigen tempo
  • Voor webshops & dienstverlening